Handelsbetingelser

Handelsbetingelser for Nova Møbler

Nova Møbler (fysisk butik & webshop)
Nørrebrogade 78,
2200 København N.
Tlf: 35398139

Nova Møbler
Guldsmedgade 25
8000 Aarhus C.
Tlf: 24767609

CVR: 29738130

Betaling

Nova Møbler modtager online betalinger med; Visa/Dankort, Visa, Mastercard, Mobilepay, Visa Electron, Maestro, ApplePay.

Betaling vil først blive trukket på din konto, når den fysiske vare afsendes, eller der er aftalt levering af varen. Undtaget er specialbestillinger, hvor betaling trækkes ved ordreafgivelse. Det gælder fx produkter hvor Nova Møbler udfører polstringsarbejde og/eller syning af hynder til varen. Det fremgår under det enkelte produkt på hjemmesiden, hvis produktet er en specialbestilling, og betalingen derfor trækkes ved ordreafgivelse. 

Ved betaling med Visa Electron og Mastercard Debit, som er debitkort, vil betalingen blive reserveret på din konto i overensstemmelse med vilkårene for dit kort, indtil vi trækker eller afviser betalingen.

Alle beløb på hjemmesiden er inklusiv moms.
Hjemmesiden bruger følgende valutaer til prissætning:
Denmark - Kroner (DKK)

Nova Møbler benytter en sikker betalingsserver, der krypterer alle oplysninger med SSL protokol hvilket betyder din data er sikker, og ikke kan læses af andre udefrakommende.

Levering

Leveringstiden for din ordre er typisk 1-5 hverdage på lagervarer. For varer der ikke er på lager er leveringstiden typisk mellem 2-16 uger, alt afhængigt af produkt. Den aktuelle leveringstid findes under det enkelte produkt. Alle oplysninger om leveringstider skal betragtes som vejledende, idet der tages forbehold for udskudt levering fra vores leverandører, samt forsinkelser på oversøisk fragt. 

Leverings område: Vi leverer kun varer indenfor Danmark.

Nova Møbler tilbyder levering & afsendelse af varer på følgende måder: Afhentning i fysisk butik, GLS - Pakkeshop, Levering til privatadresser & erhvervsadresser i Danmark.

Fragten bliver normalt beregnet ud fra vægt.
 Vi tilbyder dog fri fragt & levering i hele Danmark. Fri fragt og levering gælder dog ikke for ikke brofaste øer.

Ved afsendelse med GLS vil du modtage et track and trace nr. så du kan følge din pakke, fra afsendelse og til ankomst i pakkeboks. Ved levering til din adresse, vil du blive kontaktet af Nova Møbler på opgivne mail eller telefon nummer, for at aftale et passende leveringstidspunkt på adressen.

Fortrydelsesret

Der gives 14 dages fuld fortrydelsesret på varer købt på hjemmesiden med mindre andet er aftalt eller fremgår af din ordre. Fortrydelsesretten gælder ikke på specialbestillinger, hvor købet er bindende.

Den 14 dages periode starter den dag hvor ordren er leveret.

Eventuelle returneringsomkostninger afholder du selv.

Ønske om fortrydelse skal meddeles os senest 14 efter leveringen, og være os i hænde seneste 14 dage efter, at vi er informeret om dit brug af fortrydelsesretten.

Ønske om brug af fortrydelsesret skal sendes på mail salg@novamobler.dk 

Varens stand ved returnering

Du hæfter for den forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og funktion. Dette betyder, at du må prøve varen på samme måde som hvis du handlede i en fysisk butik.

Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragtes den som brugt og af forringet værdi. Dette betyder, at du ved fortrydelse af købet får en mindre del eller intet af købsbeløbet retur. Det er op til Nova Møbler at vurdere varens stand.

Reklamationsret

Der gives 2 års reklamationsret på produkter i henhold til den danske købelov. Reklamationsretten gælder for fejl i materiale og fabrikation.

Der accepteres ikke reklamationer over naturens luner og kosmetiske afvigelser, som f.eks.:
- Kosmetiske afvigelser der er usynlige ved alm. brug, f.eks. på en skjult underside eller bagside.
- Alm. forekommende variationer i træfiner.
- Alm. forekommende variationer i læder
- Alm. forekommende knaster i massivt træ eller deres placering.
- Mindre luftbobler i glasblæste produkter
- Eventuelle lyskilder og batterier, der medfølger en vare. Disse er ikke en del af varen, men medsendes som en service for, at hjælpe kunden til at fastslå hvilken type varen bruger.
- Uregelmæssigheder ved unika produkter og slidtage ved vintage produkter
Ovenstående punkter er derfor ikke i sig selv en accepteret reklamationsårsag. 

Reklamation vedr. fejl og mangler skal meddeles til Nova Møbler i rimelig tid efter varens modtagelse. 
Her anses max. to måneder som rimelig tid, med mindre andet er aftalt.
 Vi refunderer rimelige fragtomkostninger.

Reklamationen frafalder ved forkert eller ualmindelig betjening af produktet.

Nova Møbler dækker returneringsomkostningerne i rimeligt omfang.

Hvis du ønsker at reklamere over et produkt, skal du altid kontakte os på mail først, så vi kan aftale nærmere.

Ved returnering kontaktes virksomheden:

Nova Møbler
Nørrebrogade, 78
2200 København N
TLF: 35398139 / mail: info@novamobler.dk

Reklamationer modtages ikke hvis disse er sendt på efterkrav.

Kunde- & Privatlivspolitik

Vi videresælger ikke personlige oplysninger og videregiver ikke dine personlige oplysninger til andre, de er kun registreret i vores kundekartotek. Du kan til enhver tid få slettet dine oplysninger.

For at du kan indgå aftale med Nova Møbler, har vi brug for følgende oplysninger:
. Navn
. Adresse
. Telefonnummer
. E-mail adresse

Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål, at kunne levere varen til dig.

Personoplysningerne registreres hos Nova Møbler og opbevares i op til fem år, hvorefter oplysningerne slettes.

Når der indsamles personoplysninger via vores hjemmeside, sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, således at du er informeret om præcis, hvilke oplysninger, der indsamles og hvorfor.

Direktøren og de relevante ansatte hos Nova Møbler har adgang til de oplysninger, der registreres om dig.

Den dataansvarlige i Nova Møbler er: Nova Møbler

Vi opbevarer og transmitterer ikke kundeoplysninger krypteret.

Cookies
På https://www.novamobler.dk anvendes cookies med det formål at optimere hjemmesiden og dets funktionalitet, og dermed gøre besøget så nemt som muligt for dig.

Du kan til enhver tid slette cookies fra din computer, se vejledningen på Webshop Cookies og Privatlivspolitik.

Log-statistik
Vi bruger en log-statistik på https://www.novamobler.dk, hvilket betyder, at et statistik-system opsamler information, som kan give et statistisk billede af, hvor mange besøgende vi har, hvor de kommer fra og hvor på websitet det forlades mv.

Logstatistikken anvendes kun med det formål, at optimere Nova Møbler's hjemmeside.

Forbrugerbeskyttelse

Læs mere om din beskyttelse som forbruger når du køber via en PensoPay betalingsløsning:
https://pensopay.com/mere/forbrugerbeskyttelse/

Klagemuligheder

Ved klage skal vores e-mail adresse angives: info@novamobler.dk samt hjemmesiden du har købt varen på.
En klage over en vare eller tjenesteydelse kan indgives til Center for Klageløsning, Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg.
Du kan klage til Center for Klageløsning via Klageportalen for Nævnenes Hus (Link).
For EU-borgere uden for EU skal klager sendes via EU Kommissionens online klageplatform.
ec.europa.eu